Uniform

Vergeten hoe je de kentekens nu ook alweer op je hemd moet naaien? Is die groeispurt er eindelijk en is het dus tijd om een nieuw hemd te bestellen? Dan ben je hier op de juiste plaats!

Bestellingen

Klik op BESTELLINGEN om je uniform voor het komende scoutsjaar te bestellen.

Wat kan je allemaal via ons kopen?

• hemd
  • das
  • takkenkentekens
  • regionale kentekens
  • jaarkentekens
  • S&G Vlaanderen-truien

Na het plaatsen van de bestelling zal je van ons een mailtje ontvangen met het totaalbedrag. Dat mag gestort worden op BE55 7330 3816 1244 met als mededeling "Bestelling - Naam Lid". We bezorgen je zo snel mogelijk jouw bestelling op een van de eerstvolgende vergaderingen.

Uniform

Het uniform is wat ons bindt aan elkaar en aan andere groepen. Verder is het een symbool dat wij samen een groep zijn, zodat de mensen dat zien als we bijvoorbeeld op tocht zijn.

Tijdens de vergaderingen dient iedereen zijn uniform aan te hebben. Dit is eer scoutshemd mét de juiste kentekens op de juiste plaats, een groepsdas en een korte broek of rok.

Op elke vergadering doen we kleren aan die vuil en eventueel kapot mogen worden. Noteer ook in elke kledingstuk je naam zodat deze gemakkelijk kunnen terugbezorgd worden bij verlies.

• Hemd mét kentekens

Ons hemd dragen we met respect, dus geen gaten, onnodige kentekens of erop schrijven.

Leden verkrijgen de juiste kentekens van de leiding voor €1/kenteken. Het huidige jaarkenteken krijg je gratis.

Welke kentekens zijn (verplicht) nodig op een hemd?
- het huidige jaarkenteken (krijgt u gratis bij de inschrijving)
- takkenkenteken
- groepslintje Scouts Laken-Ruusbroec
- Brussel kenteken
- lintje België

Als je als eerste- of tweedejaars welp je belofte afgelegd hebt, mag je de oranje wolf (belofteteken) op jouw hemd hangen.

Als je als derdejaars welp je belofte afgelegd hebt, mag je de grijze wolf (beloftekenteken) op jouw hemd hangen.

Als je bij de jonggivers een belofte afgelegd hebt, mag je het belofteteken van de jonggivers op jouw hemd hangen.

Jaar- en takkentekens van de voorbije jaren dat je in de scouts zat, komen op de achterkant van je hemd.

Hangen je kentekens nog niet juist en weet je niet waar je ze moet zetten? Hier heb je nog eens de tekening:

• Das

Een das is een sjaaltje dat behoort tot het uniform. Elke scoutsgroep heeft een andere das met kenmerkende kleuren. De onze is geel met een zwarte rand. De das dien je aan te kopen voor € 10.

• Korte broek/rok

Een korte broek of rok op de scouts is verplicht tenzij de leiding dit anders communiceert. Dit mag uiteraard gecombineerd worden met een panty of hoge sokken.

Hopper

Hopper is dé scoutswinkel bij uitstek. De juiste slaapzak, een stevige rugzak, een coole zaklamp, een kompas, stafkaart of degelijk schoeisel ? In de Hopper winkels vind je al wat je nodig hebt!

Neem eens een kijkje op de webshop om hun aanbod te ontdekken.